Radzenie sobie z różnicami opinii
W biurze dowolnej wielkości nieuniknione jest, że od czasu do czasu pojawią się różnice zdań. Może ona przerodzić się w poważny konflikt lub po prostu zniknąć i wkrótce potem zostać zapomniana.
Miejmy nadzieję, że w ostatecznym rozrachunku będzie to drugie rozwiązanie, ale nauka radzenia sobie z różnicami zdań pomoże uniknąć poważnych problemów.
Zobacz film, w którym znajdziesz kilka przydatnych wskazówek dotyczących rozwiązywania konfliktów.
Przede wszystkim należy starać się uniknąć sytuacji, w której nieporozumienie doprowadzi do konfliktu, ale dobrze jest mieć w zanadrzu kilka sztuczek dotyczących rozwiązywania konfliktów! Oczywiście w przypadku dużej przestrzeni ważne jest, aby zrozumieć, że każdy ma inną osobowość, inny punkt widzenia i inne opinie, i że otwartość i tolerancja wobec różnic jest czymś, co wszyscy musimy w sobie rozwijać.
Większość różnic zdań pojawia się wokół mebli w sali konferencyjnej, zwykle podczas sesji współpracy, ale mogą się one również zdarzać w pozornie spokojnych momentach w przestrzeni biurowej. Nauczenie się, jak radzić sobie z różnicami zdań we właściwy sposób, pomoże Ci uniknąć tych naprawdę szkodliwych momentów konfliktu w biurze.
Jak radzisz sobie z różnicami zdań?