Jak zacząć zarządzać swoim czasem - 5 kroków na początek
Jeśli nie jesteś największym na uzyskanie jak najwięcej z dnia roboczego, jak to możliwe, może to bardzo dobrze oznaczać, że po prostu trzeba zająć się swoją metodę zarządzania czasem.
Oczywiście może być też tak, że nie używasz jeszcze żadnej metody zarządzania czasem i w takim przypadku musisz znaleźć taką, która będzie dla Ciebie odpowiednia!
Najważniejsze jest to, że jeśli nie jesteś produktywny z wygodnego biurka, nie będziesz pracownikiem, którym chcesz być. Każdy musi wypracować sposób, który pasuje do ich konkretnych potrzeb i pozwala im zaznaczyć pozycje z ich do listy, nie powodując, że czują się zestresowani lub przytłoczeni.
Wybór przydatnej aplikacji lub techniki, która pomoże Ci lepiej zarządzać swoim czasem, pozwoli Ci cieszyć się swoją pracą o wiele bardziej. Powodem jest to, że że to jest niemożliwe, aby cieszyć się pracą, którą wykonujesz, jeśli zawsze gonisz swój ogon i próbujesz pracować do nierealistycznych celów!
Oczywiście rozpoczęcie podróży w kierunku zrozumienia znaczenia zarządzania czasem i wdrożenia go do swojego dnia pracy oznacza, że musisz znać najlepsze punkty wyjścia do wypróbowania.
Na szczęście zebraliśmy tutaj pięć najlepszych dla Ciebie.
Zapisz wszystko, co musisz zrobić
Pierwszym krokiem do zorganizowania swojego czasu jest to być szczery z obciążeniem pracą, które masz. Zapisz wszystko, i mamy na myśli wszystko! Może nie będzie to szczególnie ładna lektura, ale dostarczy Ci informacji, których potrzebujesz, aby efektywniej zarządzać swoim obciążeniem i czasem.
Określ pilność
Z tej listy dowiedz się, które rzeczy są pilne, które ważne, a które nie są aż tak ważne. ważne a które można zaklasyfikować jako bardzo rutynowe. Możesz zastosować dowolną terminologię, która Ci odpowiada, np. pilne, wkrótce, rutynowe lub coś innego, co pasuje do Twoich potrzeb. Jest to osobisty wybór, więc nie czuj, że musisz trzymać się konkretnej techniki i jej zasad całkowicie.
Uzbrój się w wiedzę
Teraz masz listę pracy, którą musisz wykonać i wiesz, jak pilne są te zadania, gdy są zestawione ze sobą, nadszedł czas, aby zrobić swoje badania do konkretnych technik zarządzania czasem przed tobą. Istnieje wiele z nich, na które można się zdecydować, a może po prostu okazać się, że regularne do lista rzeczy do zrobienia z ustaleniem priorytetów odpowiada Ci najbardziej. Z drugiej strony, może połączenie listy do listy i metody wyzwania czasowego byłoby dobre dla ciebie you, jeśli jesteś szczególnie konkurencyjny.
Uzbrój się w niezbędną wiedzę z komfortu swojego wykonawczego krzesła i stwórz krótką listę metod do wypróbowania.
Wypróbuj kilka metod dla siebie
Z krótkiej listy, wypróbuj kilka różnych metod i zobacz, która przynosi ci największe rezultaty. Ty mogłeś próbować jeden metodę dla dwa dni lub nawet tydzień, ale upewniałeś się że ty dajesz mię dosyć czas osiedlać w i zostać znajomy ty. Dopiero wtedy można podjąć dobrą decyzję nad tym, która metoda pomoże Ci uzyskać więcej zrobić w czasie, który masz.
Na przykład ktoś, kto żongluje studiami i pracą może potrzebować innego podejścia niż ktoś, kto żongluje życiem domowym i zawodowym. To naprawdę sprowadza się do Twojej konkretnej sytuacji.
Oceń swoje wyniki
Po wypróbowaniu kilku różnych metod, oceń swoje wyniki i wybierz tę, z którą czujesz się najlepiej. Oczywiście, możesz chcieć pracować z kilkoma różnymi opcjami w połączeniu ze sobą lub w zależności od konkretnego zadania, które musisz wykonać.
Jeśli musisz współpracować wokół stołu w sali konferencyjnej i ukończyć kilka skoncentrowanych raportów w swoim fotelu biurowym, możesz mieć dwa różne podejścia do zarządzania czasem działające obok siebie, w zależności od zadania. Może się jednak okazać, że łatwiej jest stosować tylko jedno - nie ma tu jednej odpowiedzi dla wszystkich!
Gdy zaczniesz uczyć się, jak motywować się do osiągania więcej w ciągu dnia pracy, przekonasz się, że staje się to w pewnym sensie pozytywnym uzależnieniem! Będziesz miał kick z zaznaczania pozycji z listy i poczujesz poczucie osiągnięcia za każdym razem, gdy to zrobisz.