Polecamy...

Jak działa Time Challenge?

14 lipca 2022

Uczucie, że wykonałeś wszystkie zadania, które musiałeś zrobić w ciągu jednego dnia roboczego jest dobre.

Dzięki temu wychodzisz z biura zmotywowany, optymistyczny, a nawet dumny ze swoich wysiłków.

Z drugiej strony, wyjście z biura, kiedy wiesz, że nie wykonałeś połowy zadań z listy do zrobienia, nie jest wcale dobrym uczuciem i może pozostać z tobą aż do powrotu do biura następnego ranka, z nadzieją na ponowne naprawienie sytuacji.

Znaczenie zarządzania czasem nie powinno być nigdy niedoceniane, jeśli chcesz mieć pewność, że wychodzisz z biura z poczuciem optymizmu, a nie stresu. O ile całkowicie normalne jest, że od czasu do czasu trzeba pominąć jedno konkretne zadanie z listy, nie powinno to być coś, co powtarza się każdego dnia. Jeśli tak jest, musisz przyjrzeć się różnym technikom zarządzania czasem i spróbować dowiedzieć się, czy inna z nich pasuje do ciebie lepiej niż ta, którą robisz teraz.

Mówiąc prościej, zarządzanie czasem pomaga zrobić więcej w czasie, który masz, skutecznie machając magiczną różdżką i wydając się dawać ci więcej godzin, choć przez złudzenie.

Jednym ze sposobów na zmuszenie się do zrobienia czegoś więcej jest stawianie sobie wyzwań.

Większość z nas kocha wyzwania, więc to może być dobra opcja dla Ciebie, aby spróbować z biurka na co dzień.

Co to jest wyzwanie czasowe i czy jest to skuteczna technika zarządzania czasem?

Każdy z nas jest inny i indywidualny, więc może się okazać, że wyzwania czasowe nie sprawdzą się w Twoim przypadku, ale może się okazać, że to dobra technika dla większych zadań, które wymagają podzielenia na mniejsze, kontrolowane czasowo części. Oczywiście, może to być również najlepszy sposób na zarządzanie czasem i motywowanie się do sukcesu z fotela biurowego.

Wyzwanie czasowe oznacza, że bierzesz jedno konkretne zadanie z aplikacji do listy rzeczy do zrobienia i ustalasz czas, w którym musisz je wykonać. Sukces wyzwań czasowych naprawdę opiera się na ustaleniu realistycznych czasów i nie próbować zrobić coś w nierealnym czasie.

Na przykład, możesz powiedzieć sobie, że masz zamiar zakończyć raport w ciągu jednej godziny, ale jeśli ten raport realistycznie trwa półtorej godziny, to pędzisz, prawdopodobnie popełniając błędy, i ustawienie się na porażkę.

Zamiast tego lepiej powiedzieć, że zamierzasz podjąć wyzwanie, aby ukończyć raport w godzinę i 20 minut. Oszczędzasz 10 minut z normalnego czasu, nie ryzykujesz dodatkowych błędów, a te 10 minut może okazać się bardzo przydatne później w ciągu dnia! Motywujesz się również do ukończenia raportu, gdy być może nie jest to Twoje najbardziej ulubione zadanie na liście.

Plusy i minusy wyzwań czasowych

Każda metoda zarządzania czasem ma swoje plusy i minusy, ale dopiero po wypróbowaniu każdej z nich możesz stwierdzić, czy będzie ona dla Ciebie odpowiednia, czy nie. Jeśli chodzi o wyzwania czasowe, główne plusy i minusy to:

Plusy:

  • Będziesz zmotywowany do ukończenia zadania w realistycznym czasie, który wyznaczyłeś, ponieważ nie chcesz zawieść wyzwania, które zostało dla Ciebie wyznaczone. Jest to idealne rozwiązanie dla osób nastawionych na rywalizację!
  • Motywując się w ten sposób, będziesz w stanie ukończyć kilka zadań w ciągu dnia, tylko dlatego, że zmuszasz się do koncentracji przez krótsze okresy czasu.
  • Będziesz w stanie naprawdę zrozumieć, jak długo konkretne zadanie zajmuje zrobić, co pomoże Ci zaplanować bardziej efektywnie w przyszłości

Cons:

  • Wszystko zależy od tego, czy ustawisz realistyczne czasy i nie będziesz próbował zrobić zbyt wiele w zbyt krótkim czasie
  • Jeśli w połowie wyzwania czasowego na Twoim biurku pojawi się pilniejsze zadanie, Twoje wysiłki mogą pójść na marne
  • Jeśli nie jesteś osobą szczególnie skłonną do rywalizacji, wyzwania czasowe mogą nie być dla Ciebie odpowiednim wyborem.

Ważne jest, aby zdać sobie sprawę, że nie wszystkie zadania można wykonać w ten sposób. Może się zdarzyć, że jakieś zadanie zajmie Ci godzinę, ale w połowie jego realizacji zdasz sobie sprawę, że jest ono o wiele bardziej szczegółowe niż myślałeś i zajmie Ci dwa razy więcej czasu. Mimo to, przynajmniej odkryłeś ten fakt dla przyszłych harmonogramów, więc wszystko nie jest stracone!

Być może dać czas wyzwanie spróbować i zobaczyć, czy to może pracować dla Ciebie - nigdy nie wiadomo!

Autor

Robert Górecki

Projektant przestrzeni biurowych.

To może Cię zainteresować